Faculty of Education Bin Ghesheer

More ...

About Faculty of Education Bin Ghesheer

The Faculty of Education is located within the municipality of Qasr bin Ghashir. It particularly covers the municipality’s need for teachers in various scientific disciplines. It was formed by the decision of the former General People's Committee Secretary No. (1386) of 1996. At the start, a Higher Institute for Teacher Education was established in Qasr bin Ghashir. The Institute aims to prepare graduates from the teachers that primary and secondary school institutions need. However, the General People's Committee (former) issued decision No. (118) of 2004 regarding the inclusion of higher institutes to universities and renaming them as teacher preparation colleges. Then, the Higher Institute for Teacher Education in Qasr Bin Ghashir joined the University of Tripoli to become the Faculty of Teacher Preparation. However, former people’s committee of the University of Tripoli issued decision No. (55) for 2009 to renaming the Faculties of Teacher Preparation to Faculties of Education. This includes the Faculty of Education, Qasr bin Ghashir. Its major aims was to work on preparing teachers scientifically and professionally in all scientific disciplines to meet the needs of Qasr Bin Ghashir Municipal Schools.

Facts about Faculty of Education Bin Ghesheer

We are proud of what we offer to the world and the community

63

Publications

181

Academic Staff

1145

Students

3124

Graduates

Faculty of Education Bin Ghesheer Announcements

2022-11-26
More Annuncements

Programs

Major Social Work

...

Details
Major Physics

...

Details
Major Arabic Language

...

Details

Who works at the Faculty of Education Bin Ghesheer

Faculty of Education Bin Ghesheer has more than 181 academic staff members

staff photo

Mr. Hawa Mosbah Abdelrazag Altonsee

Publications

Some of publications in Faculty of Education Bin Ghesheer

النظرة الاجتماعية للمعلّم وأثرها في مهنة التدريس (من وجهة نظر المعلّمين أنفسهم ببلدية المرقب)

ملخص البحث: لقد تحددت مشكلة البحث في الإجابة علي السؤال الرئيس التالي. س-إلى أي مدي تؤثر النظرة الاجتماعية للمعلم في مهنة التدريس؟ ولكي يكون السؤال أكثر وضوحاً تم تحديده في خمسة أبعاد وهي بالترتيب علي النحو الأتي– النظرة الشخصية نحو المهنة، النظرة نحو السمات الشخصية للمعلم، والتقييم الشخصي لقدراته المهنية، ومستقبل المهنة، ونظرة المجتمع نحو المهنة. واستخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي أمّا عن أداة البحث فقد تمّ استخدام مقياس اتجاهات المعلمين نحو مهنة التدريس من أعداد( عنايات زكي) وتم تطبيقه علي عينة البحث التي بلغ عدد أفرادها (159) معلماً ومعلمة ببلدية المرقب علي اختلاف تخصصاتهم الأدبية (اللغة العربية، اللغة الانجليزية، التاريخ، الجغرافيا)، والعلمية (أحياء، كيمياء، فيزياء، رياضيات، حاسب آلي) وتم تحليل البيانات باستخدام حساب النسبة المئوية لإبعاد البحث الخمسة. وتوصل البحث إلي النتائج التالية: 1- فيما يتعلق بالبعد الأول وهو نظرة المعلمين نحو مهنة التدريس، كانت النتائج ايجابية وبنسبة 59.28 % من إجمالي عينة البحث. 2- أما البعد الثاني وهو النظرة نحو السمات الشخصية للمدرس، فجاءت النتائج سلبية وبنسبة 68.34 % من أجمالي عينة البحث. 3- أما البعد الثالث وهو التقييم الشخصي لقدرات المعلم المهنية، فإن النتائج كانت إيجابية وبنسبة 66.27 % من أجمالي عينة البحث. 4- أما عن البعد الرابع من أبعاد البحث وهو مستقبل المهنة، فإن النتائج جاءت ايجابية أيضاً وبنسبة 59.75 % من أجمالي عينة البحث. 5- وفيما يتعلق بالبعد الخامس من أبعاد البحث وهو نظرة المجتمع نحو مهنة التدريس فجاءت النتائج سلبية وبنسبة 45.50 % من أجمالي عينة البحث.
نوري امعمر مفتاح امحمد(9-2019)
Publisher's website

factorisation of special matrices LU , LLT and LDLT

In this research the main points of the factorisation of special matrices LU, matrices, and how to computed, matrices and how it works by MATLAB, will be discussed. And how the special matrices works on a number of examples with useful results will illustrated. And finally a summary will be confirmed
Asma abubaker Ali oun (4-2022)
Publisher's website

استباحة خصوصية بيانات المستخدم على الانترنت ومدى وعي المستخدمين بها في ليبيا

تتعرض هذه الدراسة لخصوصية بيانات المستخدم على الانترنت والتي باتت من المشاكل الكبرى في عالم الرقميات، حيث يتم تداول وتبادل بيانات المستخدمين على الانترنت بعلمهم وبدون علمهم من قبل شركات كبرى تهتم بهذه البيانات لاستخدمها في عمليات الدعاية والتسويق والدراسات الإحصائية، وتتبع سلوك المستخدمين، وهذا أدى إلى زيادة الاهتمام بالنقاش حول التأثير المجتمعي للتكنولوجيا والمخاطر التي تهدد خصوصية مستخدمي الانترنت. ذهبت هذه الدراسة في مسارين، الأول هو تتبع ثلاث مواقع شهيرة على الانترنت لتحديد ومراقبة ما تقوم به هذه المواقع من تتبع للمستخدمين وتبادل لبياناتهم وما يمثله هذا من انتهاك لخصوصية رواد تلك المواقع. أما المسار الثاني هو إعداد استبيان يستهدف مستخدمي الإنترنت في ليبيا لمعرفة مدى وعيهم بتلك المخاطر. خلصت الدراسة إلى أن المواقع الثلاثة تقوم بتتبع بيانات المستخدمين وتبادلها مع مواقع أخرى، وأن عدد كبير من أفراد عينة الدراسة لا يهتمون أو ليس لديهم وعي بالمخاطر التي تحيط بهم.
بلعيد محمد الدوكالي المخزوم, إبراهيم علي إبراهيم البوراصي(11-2022)
Publisher's website

Faculty of Education Bin Ghesheer in photos

Faculty of Education Bin Ghesheer Albums