قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

تأسس قسم اللغة الانجليزية بمدينة طرابلس سنة  1965 و كان يتبع كلية المعلمين العليا  واستمر مع تغيير الاسم إلى كلية التربية سنة 1971م، ثم إلى مركز العلوم الإنسانية سنة 1986م.  في العام الدراسي 1986 -1987 تأسست كلية اللغات  تحت  اسم مركز اللغات , فى سنة 1988 صدر قرار اللجنة الشعبية العامة (سابقا) رقم 245 لسنة 1988 بتسمية المركز باسم كلية اللغات، في العام 2002   أدمجت كلية اللغات وكلية العلوم الاجتماعية والتطبيقية وكلية التربية تحت مسمى "كلية الآداب".

  في بداية فصل الخريف من العام الجامعي 2008-2009  أعيد نشاط كلية اللغات الأكاديمي في جميع مراحله عملا بقرار اللجنة الشعبية العامة (سابقا) رقم 535 لعام 2007   بشأن إعادة تنظيم الجامعات والمعاهد العليا ، ومن ثم تم فصل أقسام اللغات و من ضمنها قسم اللغة الانجليزية جميعها "طلابا وأساتذة" والتي كانت مند دمجة في كلية الآداب.

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

19

المنشورات العلمية

61

هيئة التدريس

2154

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ماجستير في علم اللغة النظري
تخصص علم اللغة النظري

...

التفاصيل
ماجستير في علم اللغة التطبيقي
تخصص علم اللغة التطبيقي

...

التفاصيل
ليسانس في اللغة الإنجليزية
تخصص اللغة الإنجليزية

       يتم قبول الطالب في برنامج الليسانس في اللغة الإنجليزية بعد إتمام المرحلة...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 61 عضو هيئة تدريس

staff photo

أ. سارة علي صالح الفرجاني

سارة الفرجاني هي احد اعضاء هيئة التدريس بقسم اللغة الانجليزية بكلية اللغات. تعمل السيدة سارة الفرجاني بجامعة طرابلس كـمحاضر مساعد منذ 2014-01-16 ولها العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصها

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Curriculum Deficiencies in T.T. Institutes to Train and Prepare the Professionally Qualified Teachers, to Teach English for Specific Purposes in Secondary Schools in Tripoli

Abstract: The main concern of this thesis is to examine the deficiencies of very important role of curriculum and syllabus plans in Tripoli Teacher Institutes to train and prepare the professionally qualified teachers to teach English for Specific Purposes in secondary schools in Tripoli. This study intended to investigate whether the curriculum and syllabus plans used in Teacher Training Institutes are adequate for training and preparing professional English for Specific Purposes teachers in secondary schools in Tripoli. Curriculum includes the philosophy, purposes, design, and implementation of the whole program. In this study a questionnaire and interview (of fifteen items) were distributed to two hundred and twenty five students who were enrolled in the 6th, 7th, and 8th semesters in the English department in Tripoli, Ganzour, and Bin- Ghesher in three Teaching Training, a questionnaire of twelve items was distributed to twenty secondary school teachers in various secondary schools in (Tripoli, Ganzour, and Bin- Ghesher ) schools, and interviews to twenty institute teachers in three institutes in Tripoli for investigation of curriculum and syllabus plans.
محجوبة أبوبكر الزيدي (2012)
Publisher's website

Exploration of EFL Freshman Law students' attitudes on Telegram Messenger Usa

Abstract—In recent years, there has been an increasing tendency for educational institutions and EFL instructors to integrate social media platforms in English language learning environments. The hypothesis is that social media platforms, including Facebook, Twitter, and Telegram, have positive impacts on the development of reading, writing, and communication skills, as well as the vocabulary development of EFL students. Despite the prolific literature on the effectiveness and usability of social media platforms, including Telegram, in EFL contexts, very little research has been done on the impact of Telegram Messenger on language development in general and the vocabulary development of ESP students. Thus, this study explores EFL law students' views of the usability of Telegram Messenger in a Telegram-supported legal terminology course. This quantitative study applies convenience sampling and adapts Kusuma and Suwartono’s (2021) survey questionnaire to collect data. The findings reveal a multi-faceted and very clear picture of Telegram Messenger as an informal form of virtual learning media. The findings confirm that Telegram Messenger is a very beneficial and effective tool, as demonstrated in the legal terminology course. Students express satisfaction with Telegram Messenger due to its easy accessibility and flexible use. They have positive attitudes concerning the educational applications of Telegram Messenger, especially in establishing learner–learner and lecturer–learner types of interaction and keeping them updated with lectures and examination-related issues. Telegram Messenger assists students in catching up with the lectures they cannot attend due to unfavorable circumstances
Nisreen Al-shredi(12-2022)
Publisher's website

The Role of Critical Thinking in Enhancing EFL MA Students’ Academic Writing Outcomes: A Survey Study

Critical thinking skills are necessary tools for promoting postgraduates’ academic writing. This study explores postgraduates’ responses towards the role of critical thinking skills in academic writing courses. The study adopts Peter Honey Critical Thinking questionnaire which is delivered online to EFL MA students at the Department of English in the University of Tripoli in order to collect data. 20 students participate in the questionnaire which aims to find out whether EFL MA students are aware of the role of critical thinking skills in enhancing the writing of their written assignments and theses. The results reveal that EFL MA students are aware of the important role that critical thinking skills play in developing academic writing courses and in producing quality content texts.
Hamza Ethelb, , Nisreen Mohamed Muamer Al-shredi, Fatima Elhadi B. Harb(6-2022)
Publisher's website